T.C.
İZMİR BİLİRKİŞİLİK BÖLGE KURULU
İ L A N
2004 sayılı İcra ve İflâs Kanunu'nun 223 üncü maddesinde iflâs idare memurlarının, bilirkişilik bölge kurulları tarafından oluşturulan “İflâs İdare Memurları Listesi”nden seçileceği hükmüne istinaden,
Adalet Bakanlığı Hukuk İşleri Genel Müdürlüğü Bilirkişilik Daire Başkanlığı'nın 09.09.2025 tarihinde yapılan ilanı gereğince 11-26 Eylül 2025 tarihleri arasında iflâs idare memurluğu listesi için başvurucu süreci belirtilen tarihte tamamlanmıştır.
27.12.2023 tarihli ve 32412 sayılı Resmi Gazete‘de yayımlanan İflâs İdare Memurluğu Yönetmeliği’nin "İflâs idare memurunun nitelikleri" başlıklı 4 üncü maddesinde iflâs idare memuru olabilme şartları düzenlenmiştir.
27.12.2023 tarihli ve 32412 sayılı Resmi Gazete‘de yayımlanan İflâs İdare Memurluğu Yönetmeliği’nin “Listeye kayıt ve nakil” başlıklı 24/1. maddesinde "Bölge kurulu, listeye kayıt için aranılan şartların sağlandığını tespit ederse ilgiliyi üç yıl için listeye kaydeder; aksi hâlde başvuruyu reddeder. Başvurunun reddine ilişkin karar bölge kurullarının resmî internet sitelerinde duyurulur. " hükmü amir olup,
2004 sayılı İcra ve İflas Kanunu'nun 223 üncü maddesinde iflâs idare memurlarının, bilirkişilik bölge kurulları tarafından oluşturulan listeden seçileceği hüküm altına alınmıştır.
Başvuranların şartları taşıyıp taşımadığı tespiti görev ve yetkisi "Bilirkişilik Bölge Kurulu"na ait olmakla, Kurulumuz tarafından başvuruların değerlendirmesi sonucunda;
657 SAYILI KANUNA TABİİ DEVLET MEMURLARI YÖNÜNDEN:
1) 657 sayılı Devlet memurları Kanunu'nun "İkinci Görev Yasağı" başlıklı 87 nci maddesinde
"Memurlara;
a) Bu Kanuna tabi kurumlarda,
b) Sermayesinin tamamı Devlet tarafından verilmek suretiyle kurulan iktisadi kurumlar ile sermayesinin yarısından fazlası Devlete ait bankalarda,
c) Özel kanunlarla veya Cumhurbaşkanlığı kararnameleriyle kurulan banka ve kuruluşlarda,
ç) Yukarıdaki bentlerde yazılı idare, kuruluş ve bankalar tarafından sermayelerinin yarısından fazlasına katılmak suretiyle kurulan kuruluşlarla bunların aynı oranda katılmaları ile vücut bulan kurumlarda, İkinci görev verilemez; bu kurumlardan her ne ad ile olursa olsun para ödenemez ve yarar sağlanamaz.
Ancak, bu Kanunun memurlara ikinci görev verilmesini öngören hükümleri ile hakem, tasfiye memuru ve bilirkişilere takdir olunan İl Genel Meclisi ve İl Daimi Encümeni başkanları, özel kanunlarla veya Cumhurbaşkanlığı kararnameleriyle kurulan ve asli görevlerinin devamı niteliğinde olmayan çeşitli kurul, komisyon, heyet ve jüri çalışmalarına, Üniversiteler, Akademiler, Türkiye ve Orta- Doğu Amme İdaresi Enstitüsü ve özel kanunlarla ve y a Cumhurbaşkanlığı kararnameleriyle kurulan araştırma kurumları tarafından idareyle ilgili olarak yapılan inceleme ve araştırma çalışmalarına katılanlar için özel kanunlarınca gösterilen veya bu kanunlara dayanılarak tespit edilen ücretlerin ödenmesine ilişkin hükümler saklıdır." hükmü yer almakta olup,
Devlet memurlarına ikinci görev olarak verilebilecek hizmetler sınırlı olarak sayılmış olmakla, iflâs idare memurluğu bu istisnalar arasında yer almadığından 657 sayılı Kanuna tabi olarak çalışanların iflâs idare memurluğu BAŞVURULARININ REDDİNE,
KAMU İKTİSADİ TEŞEBBÜSLERİNDE GÖREV YAPANLAR YÖNÜNDEN:
2) 399 sayılı Kamu İktisadi Teşebbüsleri Personel Rejiminin Düzenlenmesi ve 233 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Bazı Maddelerinin Yürürlükten Kaldırılmasına Dair Kanun Hükmünde Kararname'nin "İstihdam Şekilleri" başlıklı 3 ncü maddesinin birinci fıkrasında;
"a) Teşebbüs ve bağlı ortaklıklarda hizmetler memurlar, sözleşmeli personel ve işçiler eliyle gördürülür." hükmü,
Aynı KHK'nin "Başka İş ve Hizmet Yasağı" başlıklı 15 nci maddesinde;
"Teşebbüs ve bağlı ortaklıkların genel müdür, müessese müdürleri ile yönetim kurulu ve yönetim komitesi üyeleri ve her çeşit personeli bu Kanun Hükmünde Kararnamede öngörülen haller dışında başka bir işle meşgul olamazlar.
Birinci fıkrada sayılanlar;
a) Anonim şirketler hariç olmak üzere, çalıştıkları kuruluşların faaliyet konusuna giren mal ve hizmetlerin istihsal ve ticareti ile uğraşan şirketlere ortak olamazlar. Bunların eşleri ile reşit olmayan çocukları da aynı yasaklara tabidir.
b) Teşebbüs yönetim kurulunun muvafakatı üzerine teşebbüs veya bağlı ortaklıkların iştiraklerinin yalnız birisinde olmak kaydıyla bulundukları yerdeki, uygun aday bulunamaması halinde başka yerdeki iştiraklerin yönetim kurulu üyeliğine, denetçiliğine ve tasfiye kurulu üyeliğine getirilebilirler.
İlgili Bakanlık personeli de, kendi görevlerine ek olarak bakanın izni ile, teşebbüs genel müdürü tarafından, bu fıkrada adı geçen görevlere atanabilirler.
Aşağıda gösterilen iş ve hizmetler bu maddede öngörülen iş ve hizmet yasağının kapsamı dışındadır.
a) Esas görevlerine halel gelmemesi ve teşebbüs genel müdürü veya yetki vereceği diğer amirlerin uygun görmesi şartıyle, her türlü eğitim ve öğretim faaliyetlerinde görev alınması,
b) Kanunla veya Cumhurbaşkanlığı kararnamesiyle kurulmuş sosyal güvenlik kuruluşları, kamu kurumu niteliğini haiz kuruluşlar, teşebbüsün faaliyetleri ile ilgili sosyal ve mesleki nitelikteki kuruluşların yönetim, denetim ve istişare organlarında görev alınması,
c) Kişiler, kurum ve kuruluşlarca, görevleri dolayısıyla teşebbüs ve bağlı ortaklık personeli aleyhine açılan davalarda, teşebbüs genel müdürünün uygun görmesi şartıyla görevlendirilecek avukatlarca savunma yapılması,
d) Bilirkişilik ve hakemlik gibi kanunlardan doğan görevler.
Kısmi zamanlı olarak istihdam edilen sözleşmeli personelin hangi iş veya hizmetleri yapamayacağı sözleşmelerinde belirtilir.
Bu madde hükümlerine aykırı hareket edenlerin sözleşmeleri fesh edilir." hükmü yer almaktadır.
Bu kapsamda, 399 sayılı KHK kapsamında çalışan her çeşit personelin 15 nci maddede sayılan istisnalar dışında başka iş ve hizmet yasağı bulunduğu belirtilmiştir. Mahiyeti itibariyle iflâs idare memurluğu görevinin bu maddede belirtilen iş ve hizmet yasağının istisnaları arasında yer almadığı değerlendirildiğinden bu KHK'ya tabi olarak çalışan personelin iflâs idare memurluğu BAŞVURULARININ REDDİNE,
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA GÖREV YAPAN AKADEMİK PERSONEL YÖNÜNDEN:
3) 2914 sayılı Yükseköğretim Personel Kanunu'nun "Öğretim Elemanlarının Sınıflandırılması" başlıklı 3 ncü maddesinde "Bu Kanuna tabi öğretim elemanlarının sınıfları ile başlangıç dereceleri aşağıda gösterilmiştir.
A) Öğretim üyeleri sınıfı:
Bu sınıf; profesörler, doçentler ve doktor öğretim üyelerinden oluşur.
a) Profesörler, profesör kadrosuna atandıkları tarihi izleyen aybaşından itibaren birinci derecenin,
b) Doçentler, doçent kadrosuna atandıkları tarihi izleyen aybaşından itibaren üçüncü derecenin,
c) Doktor öğretim üyeleri, doktor öğretim üyesi kadrosuna atandıkları tarihi izleyen aybaşından itibaren beşinci derecenin,
ilk kademe aylığını alırlar.
Yukarıdaki (a), (b) ve (c) bentlerine göre üst dereceye atananlar, bu dereceleri kazanılmış hak olarak aldıktan sonra geçirecekleri her yıl için bir kademe ilerlemesinden yararlanırlar.
B) Öğretim görevlileri sınıfı:
Bu sınıf, öğretim görevlilerinden oluşur.
C) Araştırma görevlileri sınıfı:
Bu sınıf, araştırma görevlilerinden oluşur.
Öğretim görevlileri ve araştırma görevlilerinin giriş dereceleri (657 sayılı Devlet Memurları Kanununun değişik 36 ncı maddesinin “Ortak Hükümler”i ile getirilen kademe ilerlemesi ve derece yükselmesine ilişkin hükümleri hariç) Devlet Memurları Kanunu hükümleri uyarınca öğrenim niteliğine ve süresine göre tespit edilecek kazanılmış hak aylık derece ve kademelerine iki derece eklenmek suretiyle belirlenir." hükmü yer almaktadır. Öğretim üyeleri, öğretim görevlileri ve araştırma görevlilerinin bu hüküm kapsamında bulunduğu, bu kadrolarda yer alan kişilerin 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu ve 2914 sayılı Yükseköğretim Personel Kanunu uyarınca iflâs idare memurluğu yapmasında engel bir hüküm bulunmadığından diğer şartları da sağlayan akademik personelin BAŞVURULARININ KABULÜNE,
5 YILLIK FİİLİ ÇALIŞMA YÖNÜNDEN:
4) İflâs İdare Memurluğu Yönetmeliği’nin "İflâs idare memurluğu nitelikleri" başlıklı 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (d) bendin de "Beş yıldan az olmamak üzere mesleki tecrübeye sahip olmak." hükmü çerçevesinde başvuranların 5 yıllık mesleki tecrübeyi her türlü şekilde belgeleyebilecekleri, bu nedenle 5 yıllık fiili çalışmaları ispata yarar belge sunmayan başvurucuların BAŞVURULARININ REDDİNE,
EKSİK BELGE VE USUL İLE BAŞVURU YÖNÜNDEN:
5) Bakanlığımızın 09.09.2025 tarihli, İflâs İdare Memurluğu Başvuru Usul ve Esaslarına İlişkin Duyuru'nun "Başvuru Usulü" bölümünün 1 inci ve 2 inci maddelerinde "1- Başvurular, Vatandaş Portal’dan (http://vatandas.uyap.gov.tr) e-Devlet aracılığıyla Ek-1 de yer alan başvuru kılavuzundaki adımlar izlenmek suretiyle ilgili bölge kuruluna yapılır.
2- Fiziki olarak şahsen, posta yoluyla veya vekâleten başvuru yapılan başvurular incelenmeksizin reddedilir." ibaresi,
"Başvuruya Eklenecek Belgeler" bölümünün 3 üncü maddesinde; "Başvuruda aranan bilgi ve belgelerin tam, eksiksiz ve okunaklı bir şekilde elektronik ortama yüklenmesine dikkat edilmesi gerekmektedir. Eksik bilgi ve belgelerle yapılan başvurular Yönetmeliğin 24 üncü maddesinin birinci fıkrası gereğince reddedilecektir." ibaresi bulunduğundan,
Bakanlığımız ilanları ve ilgili Yönetmelik hükümleri gereğince işlem yapılmasına, eksik belge ile veya başvuru formlarında nitelikli imza (e-imza veya m-imza) kullanılmadan yapılan BAŞVURULARIN REDDİNE,
EĞİTİM BELGELERİ YÖNÜNDEN:
6) Diğer taraftan, 2004 Sayılı İcra İflas Kanunu’nun 223 üncü maddesinde iflâs idare memurluğu görevini yapacak olanların Bakanlığımızca usul ve esasları belirlenen eğitimi almaları zorunlu hale getirilmiş olup, bu kapsamda 27.12.2023 tarihli ve 32412 sayılı Resmî Gazete’de İflâs İdare Memurluğu Yönetmeliği ve İflâs İdare Memurluğu Temel Ve Yenileme Eğitiminin Usul ve Esaslarına İlişkin 03.02.2025 tarihli ve 2025/1 sayılı Genelgemiz yayınlanmıştır. Bu kapsamda, başvurularda sunulan iflâs idare memurluğu temel eğitimi katılım belgelerinin, Bakanlığımızca eğitim izni verilen kuruluşlarca düzenlenip düzenlenmediği nazara alınarak Yönetmelik ve Genelge kapsamında düzenlenen 36 saatlik temel eğitim belgesi olmayan başvurucuların BAŞVURULARININ REDDİNE,
KISMEN KABUL EDİLENLER YÖNÜNDEN:
7) Bazı başvurucuların birden çok ünvanla başvuruda bulundukları, ancak başvurulan bazı ünvanlarda şartlar sağlanırken bir kısmında şartların (en az 5 yıllık fiili çalışma şartı) sağlanmadığı anlaşıldığından, kısmen kabul işlemi yapılmasına ve kısmen kabul yapılan başvurucuların meslek bilgilerinin kabul edilen alanlar bakımından güncellenmesine,
Sonuç açıklama sayfasında başvurduğu ünvanlarda düzenleme olanların kısmen kabul edildiği şeklinde ifade edilmesine,
GÖREVLENDİRMELER ve LİSTEYE KAYIT YÖNÜNDEN:
8) İflâs idare memuru görevlendirmeleri, İcra ve İflas Kanunu’nun 223 üncü ve İflâs İdare Memurluğu Yönetmeliği’nin 6 ıncı maddesi hükümleri çerçevesinde görevli ve yetkili Mahkeme tarafından yapılacak olup,
Başvurusu kabul edilenlerin, ilgili Yönetmeliğin 24 üncü maddesi 1 inci fıkrası uyarınca üç yıl için listeye KAYDEDİLMESİNE,
İTİRAZ VE DAVA HAKKI YÖNÜNDEN:
9) Başvurusu reddedilen ilgililerin başvuru sonuçlarına karşı 6754 sayılı Bilirkişilik Kanunu'nun 15/1 maddesi uyarınca ilan tarihinden itibaren 30 gün içinde Kurulumuza yazılı olarak itirazda bulunabileceklerine, bu kapsamda UYAP Bilişim Sistemi Vatandaş Portal ekranında “Başvuru Yap” butonuna tıklandıktan sonra “Bilirkişilik Bölge Kuruluna Evrak Gönderme” sekmesinden İzmir Bilirkişilik Bölge Kurulu, evrak türü olarak “İflâs İdare Memurluğu Başvurusu Sonucuna İtiraz” seçilip elektronik imzalı itiraz dilekçesi eklenerek açıklama alanına “İflâs İdare Memurluğu Başvurusu Sonucuna İtiraz” yazarak itiraz edilebileceğine,
Kurulumuzca karar verilmiştir.
İş bu ilân TEBLİĞ HÜKMÜNDE olup fiziki veya elektronik yolla ayrıca bir tebligat yapılmayacaktır. İlgililere ilânen tebliğ olunur. 18.11.2025


